niedziela, 12 grudnia 2010

Fotokurs - bombka ze skrawków

 Zgodnie z obietnicą przedstawiam kurs krok po kroku - jak wykonać bombkę, którą pokazałam w poście  z 30 listopada. Jestem w ciągłym niedoczasie i właściwie powinnam zająć się innymi ważnymi sprawami, ale chciałam pokazać ten kurs szybko, byście jeszcze mogły przygotować dekoracje na nadchodzące święta.  Mam nadzieję, że to docenicie:))) 

Dla ścisłości- nie będzie to ta sama bombka, ale w taki sam  sposób wykonana. Najpierw musimy zgromadzić niezbędne materiały:

1. Styropianowa kula - u mnie o średnicy 10cm
2.  Kwadraty tkanin w kilku kolorach, lub deseniach- tutaj możecie popisać się swoją inwencją- do wykonania tej bombki potrzeba 4 różnych wzorów
    - na środek z obu stron 10 kwadratów o boku 8cm
    - po 16 kwadratów w dwóch innych  kolorach również o boku 8cm
    - i 16 kwadratów w kolejnym odcieniu o boku 6cm
3. Pasek tkaniny o wymiarach 4cm x 34cm - po zaprasowaniu brzegów ok. 2cm
4. Dużo szpileczek z metalowymi łebkami - najlepiej takich krótszych o długości ok 2cm, ale dłuższe również się sprawdzą- na wykonanie tej bombki zużyłam prawie całe pudełko widoczne na zdjęciu.
5. Wstążki i ozdobne taśmy do wykończenia i dekoracji oraz jedna długa szpilka z kolorowym łebkiem.
Ponadto będziemy potrzebować kleju do zamaskowania złączenia tkanin i przyklejenia kokardy. Użyłam jak zwykle kleju introligatorskiego.

Zaczynamy od zaznaczenia linii pomocniczych na kuli. To naprawdę ważne i zróbmy to z niezwykłą starannością-  w dużej mierze od tego zależy ostateczny efekt. Jeśli dobrze przyjrzycie się kuli, to zauważycie takie małe skupiska kropeczek, które pomogą narysować siatkę linii. Można dodatkowo narysować lnie dzielące kulę na 8 równych części.
Układamy pierwszy kwadrat na  kuli- tak by środek był  w punkcie skrzyżowania pionowych linii. Tutaj środek jest widoczny przez zagięcia materiału po odpowiednim jego złożeniu. Mocujemy materiał szpilkami wbijając je pionowo aż całe się schowają.
Bierzemy kolejny kwadrat materiału i od spodu wkłuwamy szpilkę w jego środek, następnie składamy na pół.
Szpilkę wbijamy w środek kuli, złożenie materiału powinno leżeć na linii narysowanej na kuli - co prawda pierwszy kawałek materiału może ją zakrywać ale musimy się postarać zrobić to dokładnie. Następnie zaginamy materiał  i mocujemy szpilkami na środku tak jak na zdjęciu. Czynność powtarzamy , po przeciwnej stronie- cały czas pilnując linii i uzupełniamy pozostałe trójkąty delikatnie naciągając materiał przed przypięciem.
Czas na kolejny materiał. Tym razem szpilkę wkłuwamy ok 2cm od środka- dobrze jest to zmierzyć za każdym razem, żeby powstała w centrum gwiazdka był regularna.
 Trójkąty przypinamy kolejno, lub tak jak u mnie na zmianę- najpierw jakby w czterech narożnikach powstałego wcześniej kwadratu, następnie pomiędzy nimi.
 
 W trzecim rzędzie użyłam dwóch różnych tkanin, dla uzyskania trochę innego efektu. Najpierw upięłam trójkąty jednym kolorze a pomiędzy nimi kolejne z innego materiału.
 Gotowa połówka bombki.
 Wszystkie czynności powtarzamy drugiej strony, pilnując by wszystkie linie się zgadzały.
 Teraz musimy zamaskować brzegi tkanin. Przyklejamy przygotowany wcześniej pasek materiału i mocujemy końce szpilkami. Złote ząbki przymocowałam również klejem a do czasu jego schnięcia przytrzymałam szpilkami.
 
Teraz wystarczy przygotować ozdobną kokardę, w jej środek wbijamy długą szpilkę i wkłuwamy ją w miejscu złączenia paska materiału - wcześniej nanosząc na nie nieco kleju.
 ... i gotowe.
 

Jeśli coś wyda Wam się jeszcze niezrozumiałe, piszcie, postaram się wyjaśnić. To jest naprawdę proste i łatwiej to naocznie pokazać niż opisać, nawet przy pomocy zdjęć;)))

60 komentarzy:

  1. Jolinko! I jak tu nie docenić Twojego dobrego serca! Tak chętnie dzielisz się wiedzą i umiejętnościami. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kursik jest świetny. Rzeczywiście, wygląda na to, że zrobienie takiej bombki nie jest bardzo trudne, ale ja jeszcze w tym roku podaruję sobie jej wykonanie. Spróbuję w przyszłym ;)

    Pozdrawiam, Jagodzianka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Znałam już takie "karczochy" ale nie miałam okazji oglądać takich w pięknych świątecznych kolorach z ozdobnych tkanin :o)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacja - podobny kursik tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=OB9S-rxIe6w&feature=youtu.be

    OdpowiedzUsuń
  5. Wooow...prelijepa kuglica!!!
    Zaista si me oduševila ovom idejom i hvala što si nam pokazala kako se to radi!
    Imaš zlatne ruke :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie to łatwe..... na Twoim blogu :)))i jakie piękne !!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Stokrotne dzięki za ten kurs! Warto zrobic coś tak pięknego!

    OdpowiedzUsuń
  8. super kurs!!!

    może i ja się przemogę i zrobię:)))
    ale na bank nie będzie taka śliczna

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękna bombka!! Dziękuję za kurs, na pewno się przyda:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo piekna bombka i przystepnie wytłumaczony kursik!!! Super, dziekuje!!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny kursik. Dzięki.
    Bombka jest śliczna.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bombka piękna, że aż dech zapiera, rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  13. Kurs świetny, bombka bombowa - napewno spróbuję chociaż cały czas zachwycam się Twoimi serduszkami szydełkowymi :) zapraszam do mnie www.igielnia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo dziękuje !!!!!!! spróbuje na pewno :):) pozdrawiam ciepło ! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. taaa jakie to łatwe ... okaże się w praniu. Dziękuję ślicznie za kursik - na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jolinko wspaniały kurs.Dziękuję bardzo,że wygospodarowałaś czas żeby podzielić się z nami swoją wiedzą.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniały kurs. Chyba też się porwę na takie bombki.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuje bardzo za kurs i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Ovo je fantastično!! Kuglica je prelijepa!! Hvala na kursu, odličan je!
    Pozdrav, Eda

    OdpowiedzUsuń
  20. Och dziewczyno jesteś WIELKA! Dzięki za ten kurs.Koniecznie muszę wypróbować tą technikę. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kursik wspaniały i wcale nie taki "diabeł staraszny..."
    Twoja bombka fantastyczna !!!
    Może i mnie się uda taką zrobić ???
    Pozdrawiam Aga

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuję za kurs Jolinko.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajny kursik, chętnie skorzystam ale dopiero po świętach :) Będzie więcej czasu na naukę :)) Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam
    Twoj blog zostal wyrozniony na The Bunny Attic :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam
    Świetny, bombowy kursik. Skąd takie piękne materiały ze świątecznymi motywami i jaki to materiał?
    Pozdrawiam, Dorota

    OdpowiedzUsuń
  26. Jak Ty o tym piszesz że wydaje się proste jak drut :) Dzięki za kurs, na pewno wypróbuje bo piękne są te bombki a i kula styropianowa jakaś się znajdzie :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Wspaniały kursik! Dziękuję:)))

    OdpowiedzUsuń
  28. cudna!!! jesteś mistrzynią maszyny :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Z całego serca dziękuję za Wasze ciepłe komentarze i czekam teraz na Wasze bombki:)))
    To naprawdę nic trudnego, warto spróbować!!!

    OdpowiedzUsuń
  30. Kurcze - wiedziałam że to jakaś strasznie ciężka sparawa... Za kursik dziękuję - może kiedyś? (hmmm, jak czas "się znajdzie" ) :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Aniu, nie żartuj, dla takich zdolnych łapek to jak pstryknąć palcami;)))
    Sutasz jest na pewno o niebo trudniejszy!!!

    OdpowiedzUsuń
  32. Piękna bombka. Jutro jade na zakupy to poszukam po sklepach kuli styropianowej i spróbuje takie cacko zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  33. Czy zamiast materiału mozna użyć serwetek papierowych???

    OdpowiedzUsuń
  34. ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ Σ ΑΡΕΣΟΥΝ & ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΜΟΥ:
    http://kantomagapi.blogspot.com/2010/12/xmas-bomb.html

    OdpowiedzUsuń
  35. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  36. zrobiłam zrobiłam i już pokazałam u siebie - jeszcze raz dziękuję bo efekt jest super!! a bez kursiku ni jak by nie poszło - uściski więc :)
    p.s. poprzedni kom. usunęłam z powodu błędu.

    OdpowiedzUsuń
  37. Jolinko dzięki Madzi trafiałam do Ciebie i dzięki za kursik i tak po trochu się tu rozglądam na Twoim na prawdę świetnym blogu :-))) pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
  38. Dzięki serdeczne za kursik. Aż mnie korci żeby taką zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  39. I ja tu (na całe szczęście :)trafiłam , kursik super, przyda się na pewno, właśnie kupiłam bombki. Jesteś dobra dusza, dziękuję:)))

    OdpowiedzUsuń
  40. świetny kurs... szkoda, że jak zwykle znalazłam go za pięć dwunasta:D chyba poczeka do przyszłego roku... Boska jest Twoja bombka;)
    dziękuję za kurs na pewno skorzystam;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Cudna bombka- dzięki za kursik :))))
    Pozdrowionka....

    OdpowiedzUsuń
  42. Jestem zauroczona Twoim blogiem1111
    Bombki sa fantastyczne. I tu pytanie - gdzie znajdujesz odpowiednie materiały???
    Witrażowe aniołki urocze. Serca brak mi określeń Generalnie wszystko jest oryginalne. Dzięki za zamieszczony instruktarz.
    Jestem pełna podziwu. Pozdrawiam serdecznie- Izabela.

    OdpowiedzUsuń
  43. СУПЕР !!!!
    Спасибо за Мастер класс :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Que maravilla! gracias por este tutorialª me lo guardo!

    OdpowiedzUsuń
  45. Gracias por compartir
    Desde España
    Besitos Victoria

    OdpowiedzUsuń
  46. prześliczne chcę zrobić podobne będe podglądać pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  47. cudowne! bardzo dziękuję za ten kursik i dodaję go do swoich zakładek z ulubionymi tutkami :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Wielkie Dzięki! Tak chciałam takie bombki! A teraz dzięki Pani zmogę zrobić to sama. Niski ukłon!

    OdpowiedzUsuń
  49. Dziękuję za kursik =]
    Bombka jest fantastyczna i mam nadzieję, że znajdę trochę czasu, żeby zrobić kilka przed świętami =]

    OdpowiedzUsuń
  50. Normalnie dech zapiera w piersiach, taka piękna! Dzięki za kursik, z pewnością wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  51. Adorei estas bolas de Natal, estão lindas.
    Beijos
    Filomena Guedes

    OdpowiedzUsuń
  52. Beautiful! Your ornaments are really so very pretty!

    OdpowiedzUsuń
  53. Witam- prace przepiękne - zastanawiam się tylko czy Pani jest autorka zaprezentowanego tutoriala ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł nie nowy i nie przypisuję sobie jego autorstwa, natomiast opracowałam swój własny tutorial i nim właśnie się dzielę.

      Usuń
  54. Шикарные новогодние шары!!! Спасибо большое за МК!!!

    OdpowiedzUsuń
  55. Очень красивые новогодние шары.!!! Спасибо большое за МК!!!!

    OdpowiedzUsuń
  56. Piękne, świąteczne wydanie karczocha, kursik może nie w tym roku, ale przy najbliższej okazji się przyda :)

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za komentarz :)